De Tour de France Femmes zet dit jaar het internationale vrouwenwielrennen in de schijnwerpers. Door het event als hoofdpartner te steunen, wil ŠKODA actief bijdragen aan de stevige verankering van de Tour de France Femmes in de kalender van de internationale wielergemeenschap.
De Tour de France Femmes avec ZWIFT gaat zondag 24 juli van start in Parijs waar 144 vrouwen in 24 teams aftrappen. De race voert door Oost-Frankrijk in acht etappes over een totale afstand van 1.029 kilometer en eindigt op 31 juli in La Super Planche des Belles Filles in de Vogezen. De directeur van de Tour de France Femmes avec ZWIFT is de voormalige wielrenner Marion Rousse.
ŠKODA levert de organisatoren en teams meer dan 50 service- en ondersteuningsauto’s; de vloot omvat zowel de OCTAVIA als de SUPERB iV met plug-in hybride aandrijving. Bovendien sponsort ŠKODA de groene trui voor de leider van het puntenklassement – net als in de Tour de France voor mannen.
Als hoofdpartner van de Tour de France Femmes avec ZWIFT brengt ŠKODA ook een aantal Non Fungible Tokens (NFT) uit, beperkt tot 30 voor elke fase. De acht ontwerpen, die voorafgaand aan de race op weareridinghistory.io werden gepubliceerd, zijn gemaakt door de Tsjechische kunstenaar Ilona Polanski. De NFT voor elke komende etappe wordt ook op het Twitter-account van WeLoveCycling gepost. Liefhebbers kunnen de exclusieve NFT’s op deze website gratis verkrijgen via het energiezuinige blockchainplatform Solana.